غرفه سازی چیست؟

در تجارت امروز تبلیغات موفق حرف اول را میزند. امروزه هرقدرهم محصول با کیفیت و کارآمد دراختیار داشته باشی برای بدست آوردن سهم بیشتری در بازار باید از تکنیک های موثر برای فروش محصولات استفاده کنی.
تبلیغ هوشمندانه و به نمایش گذاشتن کالا و خدمات به منظور بیان تفاوت ها و تمایزات ، روشی موثر و گامی مهم در توسعه ی کسب و کار و باقی ماندن در دنیای رقابت است. و تبلیغات زمانی موجب برجسته کردن مزیت شما نسبت به رقبایتان می شود که به صورت درست و در مکانی درست صورت گیرد. از آن جا که نمایشگاه مکانی بالقوه برای نمایش و عرضه مستقیم کالاها و خدمات است و می توان از آن به عنوان محلی برای تبلیغات زنده نام برد بنابراین غرفه سازی نمایشگاهی فرصتی برای مطرح شدن در میان رقبا موجود در فضای بزرگ نمایشگاهی است. غرفه سازی امکان فوق العاده ای برای عرضه مستقیم کالا و خدمات به مخاطبین را فراهم میکند و در واقع معرف محصولات و تفسیر کننده هویت و ذوق و سلیقه صاحبان کالا و خدمات است و شانس آن ها را برای جذب مشتری افزایش می دهد. مخاطبین غرفه های نمایشگاهی افرادی با سنین متفاوت و به طبع دیدگاه های گوناگون هستند بنابراین طراح غرغه باید با شناخت صحیح بازار هدف طرحی ارائه دهد که در عین منحصر به فرد بودن بتواند گستره ی وسیعی از سلیقه ها را جذب کند. طراح غرفه باید خود را به جای مشتری تصور کند و با درک هرچه بهتر و عمیق تر نیاز ها و علایق وی ، قدرتمند ترین و خلاقانه ترین طرح را برای درگیر کردن احساسات وی و انتقال صحیح پیام به او ارایه دهد . غرفه باید به گونه ای طراحی شود که با برجسته نمودن امتیاز های ویژه ی محصولات و یا منافع مشتری ، ارزش آن ها را به مخاطب القا کند تا به سبب آن انگیزه لازم برای بازدید و اشتیاق فراوان برای انتخاب محصول در وی ایجاد شود و تصویری ماندگار از صاحب محصول در ذهن او شکل گیرد. بنانبراین اگر طراحی و اجرای غرفه علمی باشد و طبق اصول صورت گیرد بازده فوق العاده دربرخواهد داشت

وحید ۲ بهمن ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید