انتخاب کاغذ دیواری مناسب

 

از بهترین روشهای تغییر دکوراسیون انتخاب کاغذ دیواری است. دیوارهای منزلتان را به کاغذه دیواری بسپارید ، کاغذهای زیبا و متنوعی که هم استفاده از آن‌ها به‌ مراتب از رنگ راحت‌تر است هم تنوع‌شان بسیار بیشتر است دست شما را باز می‌گذارد تا انتخابی متفاوت‌ و جذاب‌تر از همیشه داشته باشید.اگر شما هم جزو کسانی هستید که خیال نو کردن طرح و نقش دیوار منزل را درسرشان دارند با چارچوب همراه باشید.

نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری

نکته اولیه که در انتخاب کاغذ دیواری باید در نظر بگیرید این است که انتخاب کاغذ دیواری همان قدر در نحوه دکوراسیون داخلی و خلق فضای زیبا در منزل اهمیت دارد که انتخاب مبلمان یا فرش مهم است؛ بنابراین اولین توصیه ما به شما این است که حتما قبل از انتخاب کاغذ دیواری در مورد هماهنگی آن با دکوراسیون منزل خود دقت داشته باشید.

انتخاب یک کاغذ دیواری صحیح و خوب کاری بسیار هراسناک است. دلیل سختی انتخاب کاغذ دیواری در این است که تنوع بیشماری از کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ و هم‌چنین جنس پشت کاغذ دیواری موجود است که باید از بین این همه طرح بهترین گزینه را برای دکوراسیون خانه

خود انتخاب کنید.

برای انتخاب کاغذ دیواری به متراژ منزل توجه کنید

رنگ‌های تیره، باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند. اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، بهتر است از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ و از رنگ‌های روشن و کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های ساده و رنگ‌های روشن استفاده کنید. کاغذ دیواری‌هایی با بافت‌های ساده و ریز، انتخاب مناسبی هستند. طرح‌های راه راه هم برای فضاهای کوچک مناسب است.

اگر سقف اتاقی کوتاه است، انتخاب یک کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه عمودی برای این اتاق، سقف اتاق را بلندتر نشان می دهد. اگر طول و عرض فضایی با هم خیلی متفاوت است و باریک و کشیده به نظر می‌رسد، با نصب کاغذ دیواری با خطوط راه‌راه افقی روی دیوار کم عرض، می‌توانید ابعاد فضا را تا مقدار زیادی اصلاح کنید.

حتما قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ و طرح تمامی وسایل خانه توجه کنید هماهنگ نبودن رنگ و بافت کاغذ دیواری با  وسایل دیگر، خانه را بی نظم و خسته کننده می کند.

به طور مثال کاغذ دیواری های با رنگ تیره اتاق های بزرگ را کوچکتر نشان می دهد و باعث القای حس ارامش در فضا می شوند.

کاغذ دیواری های با طرح گلدار یا تکرار شونده ترک ها و عوارض دیوار را می پوشاند و می تواند برای بزرگتر جلوه دادنفضاهای کوچک می توانند استفاده شود.

کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ هم فضاهایی دنج و صمیمی ایجاد می کنند و هم چنین کمک می کند تا فضاهای خیلی بزرگ معقول تر به نظر بیایند.

رنگهی روشن در کاغذ دیواری هم می تواند منجر به بزرگ تر جلوه دادن اتاق های کوچک شوند و فضایی دوستانه و صمیمی ایجاد کنند.

هم چنین کاغذ دیواری هایی که دارای خطوط عمودی و افقی هستند هم می توانند در فضا تاثیر گذار باشند.  خطوط عمودی ، دیوارها و سقف را بلندتر نشان می دهند

خطوط افقی اتاق را کشیده تر نشان می دهند برای فضاهای کوچک یا با سقف کوتاه مناسب هستند.

هارمونی کف پوش خانه با کاغذ دیواری یکی از مهم ترین هماهنگی هایی است که در این انتخاب باید مورد توجه قرار دهید. به این ترتیب بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ، برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس برای خانه های با کفپوش های دارای طرح و نقش از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب کاغذ دیواری، این نکات را در نظر بگیرید که کاغذ دیواری را علاوه بر اینکه مطابق با اصول و نحوه دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می کنید، به گونه ای انتخاب کنید که بعد از مدت زمانی کوتاه از طرح و رنگ آن خسته نشوید. همچنین برای کاهش دادن هزینه ها، می توانید در هنگام خرید یک یا دو رول بیشتر از مساحت دیوار منزل خود کاغذ دیواری تهیه کنید تا اگر گذشت زمان باعث پارگی یا ایجاد آسیب در قسمتی از آن شد، مجبور نباشید به علت پیدا نکردن طرح مورد نظر کل کاغذ دیواری را عوض کنید

ویژگی کاغذدیواری مرغوب

از خصوصیات کاغذ دیواری های مرغوب و مناسب می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

  • روکش سطح فوقانی از نوع وینیل بوده و وزن وینیل بکار رفته در آن معمولا بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ گرم در هر متر مربع است
  • قابلیت شست‌و‌شوی کامل حتی با مواد شوینده داشته باشد.
  • مقاومت بالا در برابر کشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوارهای Dry wall بسیار مناسب است.
  • ضد آلرژی و هایژنیک بوده و بو و گردو غبار را به خود جذب نمی کند.
  • بعد از نصب سطحی کاملا بدون درز را بوجود می آورد

 

29 سپتامبر 2019 ۰ دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.